Menu

Welcome to Open Discussion

2010-01-05
2013-04-23
1 2 > >> (Page 1 of 2)
  • Ralph de Boom

Ralph de Boom - 2010-01-05

Welcome to Open Discussion

• Riemer van der Zee

For some reason I cannot connect to the standard server given in this source.
    I can connect to testdrs.domain-registry.nl though and access my normal data

• Erik Hensema

Erik Hensema - 2010-02-04

Ik heb een gedeeltelijk geteste release beschikbaar gemaakt via http://www.hostingxs.nl/downloads/php5-sidnepp-hxs.tar.gz

Wat werkt:

- inloggen op testdrs
    - uitvoeren van de interne tests
    - registratie
    - opheffing
    - initiatie van verhuizingen

Verdere verbeteringen:

- draait onder error_reporting(E_ALL) voor de genoemde codepaden

Let op! In deze versie moet je het adres van de epp server zonder ssl:// prefix configureren!

• Riemer van der Zee

Is het mogelijk dat je een patch kunt leveren tegen de HEAD revision van de SVN?
    Ik heb ook wat wijzigingen aangebracht en zou het graag vergelijken met jouw wijzigingen, dit zonder de hele source door te ploeteren natuurlijk ;)

bij voorbaat dank

• Erik Hensema

Erik Hensema - 2010-02-08

@riemervanderzee mijndomein is gestopt met het gebruik van sourceforge. Via het weblog van sidn: http://weblog.sidn.nl/2010/02/01/registrartestomgeving-voor-drs5-geopend/#comment-2212 vind je een e-mailadres waarlangs je contact kunt opnemen met mijndomein.

Ik moet helaas wel zeggen dat ik van mijndomein nog geen nieuwe code heb gezien sinds het begin van de maand. De toolkit is dus wel open source, maar het ontwikkelproces is vooralnog niet open. Als je wil dan kun je mijn versie downloaden (hierboven gelinkt); ik ben ook wel geinteresseerd in je patch.

Ik zal denk ik in de loop van morgen een nieuwe versie van ons online zetten. Mijn huidige versie heeft nog wat openstaande changes die ik moet testen voor ik ze aan de wereld durf te tonen ;-)

• Peter Keizer

Peter Keizer - 2010-02-08

@ ehensema:

Er is zojuist een nieuwe versie online gezet met minor changes. De voornaamste wijziging is het toevoegen van enkele constanten, te weten PROTOCOL_PREFIX en de scheiding van SERVER_NAME (verificatie tijdens login process) en SERVER_ADDRESS (hostname waar naartoe geconnect wordt)

Afgezien van het oplossen van bugs staan er op dit moment vanuit Mijndomein geen features gepland om toegevoegd te worden.
    De client bevat op dit moment alle functionaliteiten die wij gebruiken en doorstaan onze tests (oa. unit tests) goed.

• Riemer van der Zee

Mijn wijzigingen waren veelal ongeveer hetzelfde zoals die van jouw ehensema.

Ik heb jouw wijzigingen plus mijntes als patch uitgebracht tegen revision 57.
    Deze staat in de patches gedeelte hier op sourcefourge.

Een snelle merge met de HEAD is niet gelukt, het valideren bleef opeens steken. Daar kom ik later op terug.

@silnin, kan ik er van uitgaan dat jullie nu patches gaan reviewen en eventueel toevoegen aan de HEAD? Of is het zoals ehensema het zegt, dat jullie niet meer bezig houden met sourcefourge?

• Peter Keizer

Peter Keizer - 2010-02-09

@riemervanderzee:

Dank je wel voor je patch. Ik review hem inderdaad en zal hem mergen met HEAD, waar van toepassing nog op rev 58.

• Riemer van der Zee

Ik heb een nieuwe patch opgestuurd, aangezien sinds rev 58 mijn installatie niet meer werkt. Het scheen een klein foutje in de logic flow, zie de patch voor meer informatie. Het is tegen rev 59 gezet, dus je kan het zo toepassen.

Maar het ziet er allemaal netjes uit mensen, na dit heb ik weinig toe te voegen aan het programma. Hartstikke bedankt dat jullie dit gemaakt hebben en het als opensource aanbieden. Dat mocht ook wel even gezegd worden ;)

• Ralph de Boom

Ralph de Boom - 2010-02-15

Revisie 66 zal de connectie problemen oplossen. Suc6 ;)

• Riemer van der Zee

Het lost het inderdaad op, maar ik krijg nu weer de notices.

Waarom is er gekozen om die specifieke script een versie naar beneden te halen. Dit terwijl het ook makkelijk te fixen is (eg mijn patch)?

• Ralph de Boom

Ralph de Boom - 2010-02-16

Wij krijgen hier geen notices, welke notice zie jij voorbij komen dan?

• Riemer van der Zee

Ik krijg de volgende notices met error reporting op het aller hoogst:

Notice: Undefined variable: length in epp\trunk\dev\src\eppProtocol.php on line 96
    Notice: Undefined variable: length in epp\trunk\dev\src\eppProtocol.php on line 105
    Notice: Undefined variable: content in epp\trunk\dev\src\eppProtocol.php on line 110

Deze worden een stuk of tig keer herhaald, dit is wanneer ik de normale HEAD versie gebruik.
    Wij gebruiken de hoogste error reporting, omdat het vaak duit op verkeerd gebruik van een ander extern library.

• Ralph de Boom

Ralph de Boom - 2010-03-02

Ahhh, ik snap je nu :)

Ik zal even deze goed declaren en een commit+release maken. Kijk morgen even uit naar een releasje. :)

• Remco

Remco - 2010-03-03

Ik ben nog twee kleine bugjes tegen gekomen in de rev66. Voor het verhuizen van een domeinnaam komt de authcode niet goed door. De volgende diff lost het op.

Grtz,Remco

@@ -650,7 +651,7 @@
                    if ($info)
                    {
                            $authCode = $info->getAuthorisationCode();
    -                       if (!$authCode || $authCode = '')
    +                       if (!$authCode || $authCode == '')
                            {
                                    return new SidnEppResult(SidnEppResult::ERROR, 'cannot request transfer: missing authorisation code');
                            }
    @@ -660,7 +661,7 @@
                    $vars = array();
                    $vars = $domain->getDomainName();
                    $vars  = 'request';
    -               $vars    = '<domain:authInfo><domain:pw>' . $authorisationCode . '</domain:pw></domain:authInfo>';
    +               $vars    = '<domain:authInfo><domain:pw>' . $authCode . '</domain:pw></domain:authInfo>';

// send command
                    $result = $this->writeAndRead('transfer_domain.xml', $vars);

• Riemer van der Zee

@phoenix, ik ben benieuwd.

@rab, bij de tweede krijg ik een ander stuk code. Weet je zeker dat je rev66 gebruikt? Ik krijg dit:

// fill template
    $vars = array();
    $vars['domainname'] = $domain->getDomainName();
    $vars['operation']  = 'request';
    $vars['pwblock']    = '<domain:authInfo><domain:pw>' . $info->getAuthorisationCode() . '</domain:pw></domain:authInfo>';

Wat op zich goed moet zijn.

• Riemer van der Zee

Hmm die code BB doet het niet goed, nog een keer:

// fill template
    $vars = array();
    $vars = $domain->getDomainName();
    $vars  = 'request';
    $vars    = '<domain:authInfo><domain:pw>' . $info->getAuthorisationCode() . '</domain:pw></domain:authInfo>';

• Riemer van der Zee

Het werkt totaal niet, hehe ;)

• Remco

Remco - 2010-03-04

Een svn update geeft aan dat ik werk met "At revision 66"
    en een "svn diff sidnEppAPI.php" geeft toch echt aan (regel 664)
    -  $vars    = '<domain:authInfo><domain:pw>' . $authorisationCode . '</domain:pw></domain:authInfo>';

Dus die  $authorisationCode moet vervangen worden door $authCode.

(ik heb even ook een nieuwe co gedaan van sidnEppApi.php met het zelfde resultaat :-))

Grtz,Remco

• Riemer van der Zee

Ik heb het al door rab42, jij werkt met de prod versie terwijl ik in de dev versie zit te werken.
    De 2de is dus al gefixed in de dev, maar het is misschien handig voor de beheerders dat ze het even rechttrekken inderdaad.

• Peter Keizer

Peter Keizer - 2010-04-05

rev 68 has just been uploaded.

Most significant changes:

- (most of) Patch Riemer vd Zee incorperated.
      Most important changes in this patch are:
        - automatic IP V4/V6 detection when adding ip addresses to nameservers
        - replacing of double quotes by single quotes
    - New classes introduced for storing and requesting transfer state:: SidnTransferInfo & SidnTransferInfoResult (used by queryTransfer()
    - function added: updateDomainReplaceContacts.
      This function can be used to replace an admin (and/or tech) contact handle on a domain
    - changes in updating contact: LegalForm and Name cannot be changed by SIDN specifications

• Remco

Remco - 2010-04-15

Hallo
    Ik heb wat kleine uitbreidingen gemaakt voor de domaininfo, met deze patch zie je de created/ transferred en de lastchanged datums ook.
    Deze veranderingen zijn ten opzichte van revisie 68 van de dev omgeving.

Index: sidnEppAPI.php
    ===================================================================
    --- sidnEppAPI.php      (revision 68)                              
    +++ sidnEppAPI.php      (working copy)
    @@ -200,9 +212,15 @@                                                                                             
                    $contactsNode                   = $result->query('/epp/response/resData/domain:infData/domain:contact');
                    $nameserversNode                = $result->query('/epp/response/resData/domain:infData/domain:ns/domain:hostObj');
                    $authorisationcodeNode  = $result->query('/epp/response/resData/domain:infData/domain:authInfo/domain:pw');       
    +               $creationDateNode       = $result->query('/epp/response/resData/domain:infData/domain:crDate');                   
    +               $lastChangedDateNode    = $result->query('/epp/response/resData/domain:infData/domain:upDate');                   
    +               $transferredDateNode    = $result->query('/epp/response/resData/domain:infData/domain:trDate');                   
                    $registrant = new SidnContact($registrantNode->item(0)->nodeValue);                                               
                    $registrant->setContactType(SidnContact::CONTACT_TYPE_REGISTRANT);                                                
                    $domainInfo = new SidnDomainInfo($registrant, $authorisationcodeNode->item(0)->nodeValue);                        
    +               $domainInfo->setCreationDate($creationDateNode->item(0)->nodeValue);                                              
    +               $domainInfo->setLastChangedDate($lastChangedDateNode->item(0)->nodeValue);                                        
    +               $domainInfo->setTransferredDate($transferredDateNode->item(0)->nodeValue);                                        

for ($i = 0; $i < $nameserversNode->length; $i++)                                                                 
                    {  
    Index: sidnDomainInfo.php                                                                                                                      
    --- sidnDomainInfo.php  (revision 68)                                                                                                          
    +++ sidnDomainInfo.php  (working copy)                                                                                                         
    @@ -37,6 +37,24 @@                                                                                                                             

/**                                                                                                                                    
             *                                                                                                                                     
    +        * @var string                                                                                                                         
    +        */                                                                                                                                    
    +       private $creationDate;                                                                                                                 
    +                                                                                                                                              
    +       /**                                                                                                                                    
    +        *                                                                                                                                     
    +        * @var string                                                                                                                         
    +        */                                                                                                                                    
    +       private $lastChangedDate;                                                                                                              
    +                                                                                                                                              
    +       /**                                                                                                                                    
    +        *                                                                                                                                     
    +        * @var string                                                                                                                         
    +        */                                                                                                                                    
    +       private $transferredDate;                                                                                                              
    +                                                                                                                                              
    +       /**                                                                                                                                    
    +        *                                                                                                                                     
             * @param SidnContact $registrant                                                                                                      
             * @param string $authorisationCode                                                                                                    
             */                                                                                                                                    
    @@ -154,4 +172,61 @@                                                                                                                           
            {                                                                                                                                      
                    return $this->authorisationCode;                                                                                               
            }                                                                                                                                      
    +                                                                                                                                              
    +       /**                                                                                                                                    
    +        *                                                                                                                                     
    +        * @param string $creationDate                                                                                                         
    +        * @return void                                                                                                                        
    +        */                                                                                                                                    
    +       public function setCreationDate($creationDate)                                                                                         
    +       {                                                                                                                                      
    +               $this->creationDate = $creationDate;                                                                                           
    +       }                                                                                                                                      
    +                                                                                                                                              
    +       /**                                                                                                                                    
    +        *                                                                                                                                     
    +        * @return string                                                                                                                      
    +        */                                                                                                                                    
    +       public function getCreationDate()                                                                                                      
    +       {                                                                                                                                      
    +               return $this->creationDate;                                                                                                    
    +       }                                                                                                                                      
    +                                                                                                                                              
    +       /**                                                                                                                                    
    +        *                                                                                                                                     
    +        * @param string $lastChangedDate                                                                                                      
    +        * @return void                                                                                                                        
    +        */                                                                                                                                    
    +       public function setLastChangedDate($lastChangedDate)                                                                                   
    +       {                                                                                                                                      
    +               $this->lastChangedDate = $lastChangedDate;                                                                                     
    +       }                                                                                                                                      
    +                                                                                                                                              
    +       /**                                                                                                                                    
    +        *                                                                                                                                     
    +        */                                                                                                                                    
    +       public function getLastChangedDate()                                                                                                   
    +       {                                                                                                                                      
    +               return $this->lastChangedDate;                                                                                                 
    +       }                                                                                                                                      
    +
    +       /**
    +        *
    +        * @param string $lastChangedDate
    +        * @return void
    +        */
    +       public function setTransferredDate($transferredDate)
    +       {
    +               $this->transferredDate = $transferredDate;
    +       }
    +
    +       /**
    +        *
    +        */
    +       public function getTransferredDate()
    +       {
    +               return $this->transferredDate;
    +       }
     }

• Remco

Remco - 2010-04-15

En ik kwam iets tegen waarvan ik denk dat het overbodig is.

Grtz,Remco

Index: sidnEppAPI.php
    --- sidnEppAPI.php      (revision 68)                              
    +++ sidnEppAPI.php      (working copy)   
    @@ -2199,7 +2218,7 @@                                                                                                                          
                    }                                                                                                                              
                    else                                                                                                                           
                    {                                                                                                                              
    -                       $testDisplay = $testDisplay = '<font color="red">FAIL</font>';                                                         
    +                       $testDisplay = '<font color="red">FAIL</font>';                                                                        
                    }

• Scriptnono

Scriptnono - 2010-04-15

Hallo.

Ik heb een heel groot probleem:

Als ik in de configuratiebestand de inloggegevens van de RTO invul, dan werkt
    alles gewoon GOED. Kan domeinnamen registreren in RTO en contacten aanmaken.

Echter, als ik de inloggegevens van de echte EPP-applicatie invul, dan krijg ik een fout.

Deze:
    Authentication error; server closing connection, Field: , SIDN Code: , SIDN Message:
    Warning: fputs() : SSL operation failed with code 1. OpenSSL Error messages: error:140D00CF:SSL routines:SSL_write:protocol is shutdown in …/…/eppProtocol.php on line 172

Wat doe ik fout?
    Ik gebruik de juiste inlogggegevens, en drs.d…. in plaats van testdrs.dom…

Ik heb veel getest en dacht klaar te zijn, maar kreeg opeens dit. Ben nu dus al 2 dagen met dit laatste bezig. Ik hoop iets te horen.

• Riemer van der Zee

Weet je zeker dat je gewhitelist bent bij de SIDN?

1 2 > >> (Page 1 of 2)

Log in to post a comment.