Menu

ln

2005-04-15
2013-05-02
  • Morten Steffensen

    Hej

    Hvordan afregner med ln og udskriver lnseddel med skat, atp, am bidrag?

    Med venlig hilsen
    Morten

     
    • Thomas H. Geismar

      Er ikke helt med.. Hvad er problemet ?

       
    • Morten Steffensen

      Der er mske ikke noget problem.. jeg kan bare ikke umiddelbart se hvordan man gr..

      Jeg kan se at man kan lave en business partner som employee. Hvis jeg nu gerne vil give ham en ln og f det indregnet i compiere s jeg kan lave et "ln seddel" dokument, hvordan kunne man gre det?

       
    • Morten Steffensen

      Laver i ikke ln over compiere hos PharmaNord?

       
    • Henrik Gregersen

      Compiere indeholder ikke et ln system.

      Beregning af ln, er en landespecifik funktionalitet, og du kan ikke forvente at det vil vre at finde i Compiere.

      Et sdant modul skulle udvikles her i landet, som et tillg til compiere.

       
    • Morten Steffensen

      Henrik

      der er jeg nok ikke helt enig. Det burde kunne laves generisk. Man kan faktisk komme langt hvis man laver en vendor invoice og specificerer charges som svarer til atp, am. Men du har ret i at det ville vre rart med et rigtigt module hvor man kan stte access begrnsninger etc..

       
      • Henrik Gregersen

        Jeg kender ikke Compiere godt ok til at kunne siges om det er muligt at lave ln som du specificere.

        Men jeg har arbejdet med ln i Bla Microsoft Axapta, og det er bestemt noget vre h.

        Nr du blive en strer virksomhed, og skal indrapportere tal til diverse myndigheder, er det nrmest en ndvendighed med et modul der er skrdersyet til dansk ln og dansk lovgivning.

         
    • Morten Steffensen

      Du har naturligvis ret i at der skal skrddersyet nogle reports ssom lnseddel etc., men det er formentlig helt firma specifik konfigurering.

       
    • Buur

      Buur - 2005-04-19

      Ln er et meget indviklet omrde . Det er ikke bare beregne skat, ATP osv. Der er virksomheder der har arbejdet mange r p at f udviklet specialle lnsystemer og nej, der findes ingen generiske lnsystemer der fungerer i alle lande. Man behver bare at kigge p vores naboland Sverige, for at se at der er en verden til forskel ifm. lnkrsler.
      Sprg Kbenhavns kommune om det er nemt at f udviklet et lnsystem :-)

       
    • Rasmus Klćrke

      Rasmus Klćrke - 2005-04-22

      Er der nogle der har et overblik over hvilke grundlggende elementer (entiteter, processer osv) der er behov for i et lnssystem tilpasset dansk ln og lovgivning..? Jeg har ikke den store kendskab til lnomrdet, men kunne godt tnke mig at bidrage med den tekniske lsning af et ln modul..

      Rasmus

       

Log in to post a comment.