Menu

Useful and well designed

2004-02-27
2004-08-13
  • Martin Paquet

Martin Paquet - 2004-02-27

As subject says, VCMU is a nice tool.  I've run into only one crash but unfortunately, I wasn't quick enough (or too quick?) to document anything.  Anyway, that was with 1.07b and you're now at 1.09b so I'll just go on with this one.  The installer is nice but I would also like a standalone available.  That's just my personal taste however. 

Three small suggestions:

- Avoid more than one instance of program
    - Add installation of a menu folder for VCMU in installation procedure
    - Help file?  Bah... I don't think so but it could be interesting for some people

Anyway, congratulations for your work and thanks.

• Martin Paquet

Forget the menu folder suggestion.  I finally popped out of coma and saw the VCMU shortcut in the start menu...  Duh!

• Etienne Tasse

Etienne Tasse - 2004-02-27

Merci pour le feedback!

- Avoid more than one instance of program
      Good idea, going to add it in TASKS

- Add installation of a menu folder for VCMU in installation procedure
      MSI creator is quite primitive.  I don't know how to make it prompt for an installation folder.

- Help file? Bah... I don't think so but it could be interesting for some people
      Working on a real homepage (vcmu.sourceforge.net)

• Martin Paquet

"MSI creator is quite primitive. I don't know how to make it prompt for an installation folder."

Doesn't matter.  The shortcut in the start menu is perfect as it is.  I just hadn't seen it before my suggestion.  

(Vous pourriez peut-tre approcher Vidotron pour leur vendre VCMU.  J'oserait exprer qu'ils ralisent que VCMU serait trs utile aux clients qui utilisent beaucoup de bande passante.  On sait jamais...  En tout cas, VCMU est une trs bonne ide)

• Etienne Tasse

Etienne Tasse - 2004-02-28

>> Vous pourriez peut-tre approcher Vidotron pour leur vendre VCMU

C'est impossible.  Jrome, l'auteur original a cre le logiciel sous la license GNU.  En reprenant VCMU je n'ai d'autre choix que de respecter cette license. 
      Le logiciel est et doit rester gratuit et son code source disponible de mme.

http://www.april.org/gnu/gpl_french2.html

• Martin Paquet

Martin Paquet - 2004-02-28

Ah mais je suis bte!  J'ai fait ma suggestion sans me rappeler que VCMU est GNU...  Bon, a m'apprendra...  En tout cas, flicitations pour cet excellent programme. 

• Rémi C

Rémi C - 2004-03-06

Bravo pour le logiciel c'est une excellente ide.

Ca serait intressant d'intgrer un logiciel qui compte les transferts sur ton ordinateur pour voir si vidotron essai de nous en passer des tites vites.

• thauzar

thauzar - 2004-08-13

"Ca serait intressant d'intgrer un logiciel qui compte les transferts sur ton ordinateur pour voir si vidotron essai de nous en passer des tites vites. "

Ouais, ou tout simplement pour compenser durant la journe, entre les mises a jours de vidotron.  En plus, a justifierais de garder VCMU ouvert dans la tray (ce qui est inutile lorsqu'on ne veut que voir o on en est rendu ans nos % de dl et d'upload)

Log in to post a comment.

Want the latest updates on software, tech news, and AI?
Get latest updates about software, tech news, and AI from SourceForge directly in your inbox once a month.