Hi Daniel,
As I have it for you on linkdin, I try to simulate one process on DWSIM but i have a problem… I want to impose one input equal one output. In python programme, is simple to do this but on DWSIM, is not so easy... Can you help ne please ?
Best regards,
Sréphanie
If you would like to refer to this comment somewhere else in this project, copy and paste the following link:
Hi Daniel,
If you understand french is perfect for me.
Je voudrais faire une étape sans réaction, la seule chose que je veux c'est faire une étape de calcul.
L'idéal serait que je puisse imposer, via python script, que le flux entrant (i_solid) soit égal au flux sortant (o_solid), mais cela ne fonctionne pas...
Voilà la partie du projet concerné en pièce jointe.
Je rencontre un autre problème... Grâce à votre technique j'arrive à imposer le flux du gaz (i_gaz = o_gaz), par contre la matière qui est phase liquide au départ (i_solid) se transfome en phase gaz (o_solid), cela change la valeur du débit molaire. Avez vous une méthode pour qu'il n'y ait pas de changement de phase ?
Tanks
Best regards
Hi Daniel,
As I have it for you on linkdin, I try to simulate one process on DWSIM but i have a problem… I want to impose one input equal one output. In python programme, is simple to do this but on DWSIM, is not so easy... Can you help ne please ?
Best regards,
Sréphanie
Please give more details, you can write it on your mother language (French I suppose).
Hi Daniel,
If you understand french is perfect for me.
Je voudrais faire une étape sans réaction, la seule chose que je veux c'est faire une étape de calcul.
L'idéal serait que je puisse imposer, via python script, que le flux entrant (i_solid) soit égal au flux sortant (o_solid), mais cela ne fonctionne pas...
Voilà la partie du projet concerné en pièce jointe.
Merci beaucoup :)
Hi Stéphanie,
You can do this
or
For a more readable code, I suggest
References:
http://dwsim.inforside.com.br/api_help56/html/M_DWSIM_Thermodynamics_Streams_MaterialStream_Assign.htm
http://dwsim.inforside.com.br/api_help56/html/M_DWSIM_Thermodynamics_Streams_MaterialStream_Duplicate.htm
Regards
Daniel
If you want to see the available functions for a material stream object, type MaterialStream. and a list will appear.
Tanks Daniel ! It works with your suggestion :)
On the other hand, I can't make the function list appear, there must be a display problem...
Tanks again
Hi Daniel,
Je rencontre un autre problème... Grâce à votre technique j'arrive à imposer le flux du gaz (i_gaz = o_gaz), par contre la matière qui est phase liquide au départ (i_solid) se transfome en phase gaz (o_solid), cela change la valeur du débit molaire. Avez vous une méthode pour qu'il n'y ait pas de changement de phase ?
Tanks
Best regards