Menu

Help needed with cvs

Help
2001-11-16
2002-02-24
  • John Franssen

    John Franssen - 2001-11-16

    Hallo,

    da cvs gedoe da werkt nog steeds niet.
    Als ik onder e:\dev\dragonchess in DOS de volgende commandline intik:

    cvs co dragonchess

    dan vraagt hij wel naar mijn password maar dan erna krijg ik de volgende fout.

    "Could not chdir to home directory /home/users/v/vi/virtualillusion: No such file or directory"

    Ofwel zit er een fout in mijn autoexec.bat maar dat betwijfel ik.

    [Virtual Illusion]

     
    • Davy Herben

      Davy Herben - 2001-11-17

      Nee das ok, heb die fout ook gehad. Ge moet gewoon kijken of em inderdaad het juiste heeft afgehaald. die fout moogde normaal gewon negeren

       
    • John Franssen

      John Franssen - 2001-11-23

      tja nog altijd dezelfde stomme fout van hierboven en ik weet echt niet aan wat het kan liggen.
      En hij haalt nog altijd noppes binnen.
      Dus ik kan nog steeds niet beginnen te proggen...

       
    • - 2001-11-24

      D:\dragonchess>cvs co dragonchess
      Password:
      Could not chdir to home directory /home/users/k/kn/knys: No such file or directo
      ry
      cvs [server aborted]: can't chdir(/home/users/k/kn/knys): No such file or direct
      ory

      D:\dragonchess>

      heb identiek hetzelfde voor, bij mij haalt hij de juiste bestanden ook nie binnen, hij heeft wel subdirectories aangemaakt om ze in te zetten geloof ik.

       
    • Christophe Hertigers

      Die foutmelding betekent dat jullie user account op de server van SF nog nie aangemaakt is. In theorie dan toch, want ik heb volgende stappen bij Koen al gedaan, en daar werkt het toch nog steeds niet. Maar probeer het toch maar eens :

      1. maak een home dir aan

         C:\home

      2. maak in die homedir een dir .ssh aan

         C:\home\.ssh

      3. maak een etc dir aan op dezelfde schijf als homedir

         C:\etc

      4. maak in die etc dir een passwd file aan waar een regel instaat (let op dat er geen blanco's achter of onder staan)
        
         <unix login>:x:1:10:Key, Jay A.:<home dir>:<path to command.com>

         unix login is uwe loginnaam
         homedir is c:\home
         path to command.com is voor win98 c:\windows\command.com

      5. dan moet ge zorgen dat de dir waarin ge ssh en cvs gezet hebt in uw path staan

         in autoexec.bat
         SET PATH=%PATH%;<ssh-install-dir>

      6. dan moet ge een aantal variabelen aanmaken

         in autoexec.bat
         SET HOME=C:\HOME
         SET CVSROOT=<username>@cvs.dragonchess.sourceforge.net:/cvsroot/dragonchess
         SET USERNAME=<username>
         SET HOMEDRIVE=C:
         SET HOMEPATH=\HOME
         SET CVS_RSH=ssh  

      7. dan rebooten

      8. dan naar command-prompt gaan en in uwe homedir gaan staan en ssh opstarten, inloggen op sf site

         C:\&gt;cd home
         C:\HOME>ssh -l <username> dragonchess.sourceforge.net

      9. als dat gelukt is, en ge zijt binnengeraakt op sf site, is uw homedir normaalgezien aangemaakt. En nu zou het volgende moeten werken...

        C:\HOME>cvs co dragonchess

      Probeer deze stappen nog eens. Bij mij werkte het nadat ik dit allemaal gedaan had.

      Drake.

       
    • Christophe Hertigers

      oeps ik zie dat ik al een foutje getypt heb...

      4. maak in die etc dir een passwd file aan waar een regel instaat (let op dat er geen blanco's achter of onder staan)

      <unix login>:x:1:10:Key, Jay A.:<home dir>:<path to command.com>

      unix login is uwe loginnaam
      homedir is c:/home  !!!
      path to command.com is voor win98 c:/windows/command.com !!!

      de backslash moet vervangen worden door slash !!! anders werkt het zeker niet (unix server he)

      die Key, Jay A. moogt ge trouwens door uw eigen naam vervangen, of door iets anders, da's nie belangrijk.

      Drake.

       
    • Christophe Hertigers

      cvs -d:ext:<username>@cvs.dragonchess.sourceforge.net:/cvsroot/dragonchess co projectname

      da kunt ge ook nog es proberen
      en om het anoniem te doen :

      This project's SourceForge CVS repository can be checked out through anonymous
      (pserver) CVS with the following instruction set. The module you wish
      to check out must be specified as the modulename. When prompted
      for a password for anonymous, simply press the Enter key.

      cvs -d:pserver:anonymous@cvs.dragonchess.sourceforge.net:/cvsroot/dragonchess login

      cvs -z3 -d:pserver:anonymous@cvs.dragonchess.sourceforge.net:/cvsroot/dragonchess co modulename

       
    • Christophe Hertigers

      ah, projectname en modulename vervangen door dragonchess in de vorige post he

      Drake.

       
    • Koenraad Heijlen

      Als ik u was zou ik gewoon een GNU/Linux OS gebruiken. veeel eenvoudiger ;p

       

Log in to post a comment.