Menu

Migratie Productedn

reinier
2006-01-09
2013-05-02
  • reinier

    reinier - 2006-01-09

    Ik probeer heel dapper producten op basis van een CSV-file in Compiere te laden. Dit gaat goed t/m de import van het bestand. Met de transactie 'importeer product' zie ik keurig mijn ingelezen records met de waarden die ik verwacht. Als ik nu vervolgens in deze transactie de import bevestig, krijg ik 100% uitval. De SQL die afbreekt meldt keurig dat de parent-key van de BTW-code niet aanwezig is. Kan ik me iets bij voorstellen, immers, de BTW maakt geen onderdeel uit van de I_product tabel. De insert neemt daarom maar de waarde '0' mee en die bestaat uiteraard als tax-category niet.  Ook het toevoegen van een parameter aan de transactie Importeer product  geeft niet het gewenste resultaat.

    Toevoeging van de Tax-category aan I_product (en het vullen hiervan dmv een kolom in het CSV-bestand levert steeds hetzelfde resultaat op. De waarde '0' wordt meegenomen in de insert. Heeft iemand dit al eerder gezien? Zo ja, hebben jullie tips om dit BTW-probleem bij de product-import op te lossen?

    Bij voorbaat dank,

    Reinier Vis

     
    • Alain

      Alain - 2006-01-16

      Onder BTW Rubriek (Tax Category) moet EEN van de BTW als Standaard waarde aangekruist zijn.

      Bij het laden van de produkten zal Compiere die BTW rubriek gebruiken.

      Alain
      Audaxis

       
    • reinier

      reinier - 2006-01-16

      Alain,

      Hartelijk dank voor de tip. Ik had inderdaad geen enkele BTW-categorie als standaard aangemerkt. Ze 'fluiten' er nu keurig in.

      Met vriendelijke groet,

      Reinier Vis

       

Log in to post a comment.