Learn how easy it is to sync an existing GitHub or Google Code repo to a SourceForge project! See Demo

Close

Using ndiswrapper with unlisted card

Help
2005-05-25
2012-10-06
  • Guido Ferrari
    Guido Ferrari
    2005-05-25

Hello,

I could not find a linux driver for my WiFi card so I wanted to give a try to ndiswrapper. I thought it was possible to try it with any card, even if there is no guarantee that it will work. My card is not listed on http://ndiswrapper.sourceforge.net/phpwiki/index.php/List .
    But in the install instructions, it is written that "". Does it mean you recommend that I do not even try ndiswrapper?

Thank you,

Benjamin

SuSE Linux 9.3
    Zyxel 802.11g Wireless PCI Adapter G-360.
    Chipset: ?? (I don't know how to check that).

• Guido Ferrari
      Guido Ferrari
      2005-05-25

Sorry, I forgot to copy-paste the "thing that is written on the install-instructions". Here it is:

"Important: Do NOT use drivers on your CD. They may work, but you may experience kernel crashes etc.,
      if the driver on your CD has not been tested."

• Ciao,

Visto il tuo nome sospetto che tu sia italiano...
        E visto che lo sono anchio credo che sia il caso che ti scriva nella nostra lingua!

Non so se ti pu essere d'aiuto, in ogni caso io ho provato a utilizzare il mio USB adapter USR5422 con ndiswrapper e i driver scaricati dal sito ufficiale della US Robotics nonostante fosse sconsigliato...

Effettivamente i crash sono abbastanza frequenti... quindi preferisco evitare di utilizzarla, cmq il tentativo non
        stato completamente fallimentare in quanto il crash quasi certo quando dis/connettevo la scheda, mentre non ne ho riscontrato parecchi durante il normale utilizzo.

Ti posso dire inoltre che funzionava correttamente il WEP e si collegava senza problemi a 54Mbps (e addirittura il led si illuminava :) ).

Ad ogni modo, ripeto, i crash mi hanno fatto tornare alla mia 3com con i driver atmel, purtroppo a 11Mbps :( .

Spero che ti sia d'aiuto.

Ciao, Riccardo Maria Cefal