Learn how easy it is to sync an existing GitHub or Google Code repo to a SourceForge project! See Demo

Close

General Questions about Mumble

Help
chefchenko
2006-12-21
2012-10-30
  • chefchenko
    chefchenko
    2006-12-21

Hi!

I installed Mumble on Micro$hit Windows XP. After that I tried to talk with a friend of me but he couldn't connect to my server. So I have these Questions:

Which ports are used by mumble/murmur? (They seem to be in a port range)

What do I have to do for talking? Just to start a server and mumble on each pc (and connect of course)? Or do I have to do some settings like to set the password for superw and/or adding channels?

I already set the superw password but I'm not able to add channels. How can I log in as this superw?

What do I have to do if I'm using a router?

Answers are welcome in English and German.

Greetings chefchenko

• New users are added through external applications. Our only provided example at the moment is the cgi script murmur.pl

• AMDFreak
      AMDFreak
      2006-12-22

Moin

Also wenn du Deutsch verstehst.. dann will ich mir hier mal nicht mein gehirn verrenken..:-)

1. murmur musst du einmal starten mit dem zusatz "-supw DeinPasswort" dann legt murmur eine Datenbank an in dem das Passwort gespeichert wird, und beendet sich wieder..
      2. murmur starten ohne zusätze..eventuell findest du in dem Verzeichnis aus dem du murmur gestartet hast eine murmur.ini (wie das nu genau bei Windows ist, weiss ich nich..) ansonsten mal im verzeichnis gucken wo der murmur server liegt..
        In dieser ini steht auch der Port Standartport ist 64738
      3. Diesen Port 64738 oder deinen Port, den du in der ini angegeben hast musst du natürlich im Router auf die interne IP routen auf dem der server läuft..
        4.mumble starten und dann unter Adresse 127.0.0.1; PORT 64738 oder geänderter; login superadmin, und in das passwortfeld das was du unter 1. angegeben hast eintragen und connecten. Dann bist du als Superadmin eingeloggt und kannst anlegen ändern etc.

Gruss Sascha

• chefchenko
      chefchenko
      2006-12-22

The Login Name is not "superadmin", it is "SuperUser"

• yakob
      yakob
      2007-05-11

Hi

I suggest you add this information (especially "superuser") to the readme and maybe even the wiki. That would help win users a lot to get this thing up and running quickly. Great piece software anyway!

• schneidy
      schneidy
      2007-05-21

Hello,
      How can I add new users?

Answers are welcome in English and German.

Schneidy