Work at SourceForge, help us to make it a better place! We have an immediate need for a Support Technician in our San Francisco or Denver office.

Close

importeren producten

Luigi82
2006-02-06
2013-05-02
  • Luigi82
    Luigi82
    2006-02-06

Importeren van producten wil niet goed lukken in compiere. Ik heb een eigen loader format gemaakt waarmee ik producten inlees. Vervolgens komen ze in de import tabel. Ik kan deze producten terug zien in de import tabel, maar ik kan ze echter niet in de producten tabel importeren.Ik kan ook geen velden aanpassen in het import tabel (dan zou ik eventuele verplichte waarden handmatig aan kunnen vullen). De velden die ik uit excel importeer zijn:
    Naam, beschrijving, product category, PO Prijs en Partner product key. Weet iemand een oplossing?

• Alain
      Alain
      2006-02-06

Hebt u geprobeerd om handmatig een nieuw record in <Import Product> aan te maken ?

Kunt u dan de velden aanpassen ?

Zie ook https://sourceforge.net/forum/message.php?msg_id=3512670

Groeten,

Alain

• Luigi82
        Luigi82
        2006-02-06

Het lukt me idd niet om bij een nieuw product de velden aan te passen. Ik denk dat ik dan geen rechten heb of zo. Wel raar trouwens dat je wel een nieuw record aan mag maken maar niet de velden mag wijzigen ..

• wanneer een record niet geimporteerd wordt, verschijnt een error message. Wat is hier de error message?

en: wat verschijnt als fout in het DOSvenster van de startbatch?

En: bestaat de produktkategorie?

Samengevat: voor de informatie die gevraagd wordt is de informatie die gegeven wordt te mager.

Met vriendelijke groeten,

Johan Steunenberg

• Luigi82
        Luigi82
        2006-02-06

Alle records worden 'geimporteerd'. Ik krijg geen foutmeldingen. De records belanden netjes in de I_Products tabel, maar de knop importeer producten in het scherm importeer producten is gedeactiveerd (alle velden zijn gedeactiveerd).
        Ik gebruik de volgende import loader:
        Unit Price <=> PricePO_Inkoopprijs
        Product Description <=> Description_Omschrijving
        Partnumber <=> Name_Naam
        Vendor Number <=> VendorProductNo_LeverancierProductNR

Ik hoop dat dit de volledigere data is die je bedoelt.

• In het algemeen zijn de velden pas gedeactiveerd, wanneer de import succesvol was. Hoe ziet het rechtsonder op je scherm uit: is 'processed' (ik ken jammergenoeg de nederlandse vertaling niet) aangevinkt? En kan je een screenshot meeleveren van de lijnen in je import loader?

Is het misschien tijd om het User Manual te kopen? Bij Compiere, evt. ook bij nederlandse Compiere Partners?

• Luigi82
            Luigi82
            2006-02-06

Processed is niet aangevinkt. Betekend dit dat hij niet behandeld is.

Ik weet overigens niet of je zelf een handleiding hebt, ik heb er een tot mijn beschiking maar over importeren kan ik niet zo heel veel vinden .. dus als je een referentie hebt op welke bladzijde ik moet zoeken. De user manual is volgens mij meer voor het echte gebruik van de makkelijkere functies en de uitgebreidere functies staan er niet in.

• Eenieder (iedere systeemadministrator) is voor zijn eigen rechten verantwoordelijk. Maar: in welke rol voer je dit uit?

• Luigi82
        Luigi82
        2006-02-06

Een eigen aangemaakte rol genaamd testrol met als gebruiker System2 (superuser?), Voor zover ik kan zien heeft deze gebruiker lees en schrijf rechten op importeren producten (dat is aangevinkt en actief). De systemadministrator krijgt (misschien doe ik iets fout) bovendien niet het scherm met client en organisatie te zien. Uiteindelijk is het trouwens ook de bedoeling dat de producten door een niet systemadministrator worden ingelezen, zodat nieuwe producten paar duizend elke keer, niet met de hand ingevoerd hoeven te worden maar geimporteerd uit een csv.

• Luigi82
      Luigi82
      2006-02-06

Ik heb het opgelost. Het was de client. Ik gebruikte de standaard geinstalleerde System. Deze werkt niet (las ik in een ander topic) met de standaardinstellingen. Ik heb een nieuwe client gemaakt en nu is de knop importeer producten wel geactiveerd. Ik krijg nog wel foutmeldingen als ik hierop druk maar dat zijn velden die niet ingevuld zijn daar kom ik wel uit.

Allemaal hartstikke bedankt voor het meedenken !